Om inte min tid räcker till...

Jag har inga barn som håller mig vaken på nätterna och ska på träningar och kalas, ingen sommarstuga som måste målas om och ingen trädgård som måste klippas, ingen garderob jag tror jag behöver uppdatera hela tiden, inga middagar (med folk jag egentligen inte gillar) att gå på... 

Jag har en underbar kille, en lägenhet nära en sjö som är som balsam för själen, ett jobb jag kan styra över ganska mycket själv och ändå ekonomi god nog att kunna välja ekologisk mat som gör mig stark inifrån, vänner som också tycker att livet ska levas och en blick som alltid velat se det vackra i allt, även i skiten och i motgångarna...

Ändå har jag inte tid till allt som jag vet är bra för mig. Jag vill skriva mer, läsa mer, vara i skogen mer, umgås med mina vänner mer, kramas mer, prata mer, träna mer, utvecklas mer, hjälpa mer, framför allt hjälpa mer... 

Om inte min tid räcker till, hurfan ska er tid räcka till? 
Visst handlar det om prioriteringar, absolut, men jag som prioriterar hinner ju inte ens med. Hur ska ni som har fjorton barn och hus och sportlov och vab hinna med? Jag är så imponerad över att ni ens står upp.

Men ibland ser jag smärtan i era ögon och det gör så otroligt ont i mig. 

Jag vet inte hur eller ens om jag kan...men jag hoppas att jag kan inspirera er så att ni också vågar välja vägar som går mot er själva, istället för ifrån er själva. För min största önskan här på jorden är att fler vågar vara modiga att våga blicka inåt istället för att, som vi har lärt oss och lär oss, hela tiden fokusera på allt utanför oss. 

Jag vet inte hur eller ens om jag kan...men jag vill verkligen göra allt jag kan för att hjälpa er.

Stanna upp. 
Andas.
Våga.

Små, små steg i rätt riktning, och plötsligt är du där!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Alla hundrasjutton problem med känslor

Lyssnar ni på varandra, eller hör ni det som ni tror att ni hör?

låt oss vara riktiga för varandra