Lev så länge du lever

Jag har aldrig riktigt tänkt att jag ska bli särskilt gammal, det låter kanske hemskt, men jag har alltid vetat att livet är jävligt ömtåligt. Det kanske är det som har gjort att jag alltid har försökt att leva på ordentligt, tagit tag i saker och passat på. Kanske inte alltid till min fördel i alla lägen, men jag har aldrig gått och dragit fötterna efter mig och väntat på att någon annan ska komma och styra upp allt. Visst har det gått fel ibland, men jag försöker lära mig av mina misstag, växa och bli bättre. Jag har alltid tänkt att om man nu ändå får chansen att leva så ska man väl fan leva!

Igår kväll fick jag reda på att min vackra vän Anders som dog i en drunkningsolycka för fyra år sedan, hans lillebror, som var exakt lika underbar, har nu också åkt hem till alla dom andra änglarna i himlen... Återigen blir jag påmind om hur ömtåligt livet är.
Dom är många där uppe nu, många av mina käraste som har lämnat oss här på jorden. Jag har redan varit på tre begravningar i år...

Det sägs att änglar inte lever på jorden så länge, att deras kraft inte räcker så länge eftersom dom sprider så mycket ljus och energi, eftersom dom har ett mission som inte handlar om att leva så länge som möjligt, utan att leva så riktigt som möjligt... Jag väljer att tro på det, det känns fint. För vi kan ju välja vad vi vill tro på, och jag försöker alltid välja det som får mig att må bäst. Man vet ju ändå ingenting egentligen...så det är väl bättre att tro på änglar, själar, återfödelse, och olika dimensioner, än att vara skeptisk och bitter. Tänker jag.

Tack för att ni underbara änglar har lärt oss så mycket! Tack för tiden vi fick med er. Tack för att ni stod ut med all skit och ondska och bitterhet som finns här på jorden så länge som ni ändå gjorde.
Tack för att ni visade att godhet, kärlek, snällhet, värme, omtänksamhet, empati, behjälplighet, skratt och fucking jävla livsglädje är så mycket kraftfullare än hat och avundsjuka.
Tack!

Jag vet att ni har det underbart tillsammans däruppe nu, och att ni alltid vakar över oss.
Ni finns så länge som vi minns.

Föralltid i mitt hjärta <3

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Alla hundrasjutton problem med känslor

Lyssnar ni på varandra, eller hör ni det som ni tror att ni hör?

låt oss vara riktiga för varandra